top of page
מצבות לגזיאל

אנדרטה, או מצבת זיכרון

עודכן: 6 בנוב׳ 2023

אנדרטה או מצבת זיכרון היא מבנה או רשומה המיועדת לזכור אירוע חשוב או לזכור את הנפטרים. המצבה נקבעת על גבי קבר ובה יש כתובת של הנפטר ותאריך הלידה והמוות שלו, כמו גם משפט קצר או משימה שמטרתה לזכור את הנפטר או את האירוע החשוב.

כמו כן, אנדרטות נבנות גם לזכור אירועים מיוחדים כמו זיכרון ימי הזיכרון, פעולות גיבוש ואיחוד, פעולות צבאיות, וכדומה. האנדרטות יכולות להיות מבנים מסתובבים, מגדלים, מבני אומנות וכדומה ולעתים נועדות לזכור אירועים גדולים בהיסטוריה או אנשים מפורסמים.


אז איך למעשה בוחרים עיצוב לאנדרטה ומהן האפשרויות המקובלות?




מצבת זיכרון ועיצוב אנדרטאות

עיצוב אנדרטאות תלוי בגורמים רבים כגון:

* נושא ההנצחה 

* העדפה אישית של המנציח, בין אם מדובר על אדם פרטי או על גוף ציבורי

* חומרי הגלם

* הסביבה בה ממקמים את האנדרטה ועוד.


חומרי גלם לעיצוב מצבות זיכרון

חומרי גלם לעיצוב מצבות זיכרון יכולים להיות מגוונים ולהשתנות בהתאם למקום ולמסורת התרבותית. הנה כמה חומרי גלם שעלולים להיות בשימוש לעיצוב מצבות זיכרון:

  1. אבן: היא החומר המקובל ביותר לעיצוב מצבות זיכרון, וזה בגלל יכולתה להתאים למגוון רחב של סגנונות ועיצובים. האבן המשמשת לעיצוב מצבות זיכרון יכולה להיות מגוונת, כולל אבן גיר, אבן שיש, אבן טופס ועוד.

  2. מתכת: חומר זה משמש לעיתים קרובות עבור מצבות זיכרון אפורות ויש מספר מתכות שמשמשות לכך כמו פלדה, ברזל וזהב.

  3. עץ: מצבות זיכרון מעץ נפוצות במיוחד באזורים בהם העצים זמינים ונוחים לעיצוב. עצים שמשמשים לכך כמו אורן, אקליפטוס ועץ המגרש.

  4. זכוכית: ישנם מעצבים שמשתמשים בזכוכית לעיצוב מצבות זיכרון, ובמיוחד במקומות שבהם היא קיימת במלאי. זכוכית משמשת לעיתים קרובות בהקשר של מצבות זיכרון מודרניות או אומנותיות.

  5. קרמיקה: חומר זה משמש גם לעיתים כחומר משולב באנדרטאות


סוגי סלעים להקמת אנדרטה

אנדרטה מסלע אוניקס – סלע אוניקס הוא בדרך כלל בגוון לבן חלבי והוא עשוי להיות מעט שקוף, בהתאם לעובי הלוח. ניתן לשלב סלע אוניקס עם סוגים נוספים של אבן לקבלת תוצאה מיוחדת במינה.

אנדרטה מסלע בזלת – בזלת היא בין הסלעים החזקים והעמידים ביותר שקיימים בטבע. נוסף על החוזק והצפיפות של החומר המיוחד הזה, בזלת גם מגיעה בגוונים כהים ודרמטיים עד שחורים, המעניקים לאנדרטה אופי מיוחד.

אנדרטה מסלע גרניט – גרניט נחשב סלע חזק וקשה, כמעט כמו בזלת. שלא כמו בזלת, ניתן למצוא גרניט בגוונים שונים, כמו אדמדם, ירקרק, אפור בהיר וחום.

לסיכום, במפעל שלנו תוכלו למצוא מגוון רחב של סלעים להקמת אנדרטאות ומצבות זיכרון. הצוות המקצועי עומד לשירותכם ויהיה מוכן לייעץ לכם בבחירת אבנים או סלעים שיתאימו ביותר לבניית אנדרטה, בהתאם למאפיינים הרצויים לכם.

14 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page