top of page
  • מצבות לגזיאל

כמה עולה מצבה: הכירו את מרכיבי המחיר וכיצד ניתן לחסוך בעלות?

הנצחת הנפטר היא היבט משמעותי וחשוב לכיבוד המנוח, המסייע לקרוביו, חבריו ומשפחתו להתייחד עם זכרו. לכל משפחה העדפות ורצונות משלה בכל הנוגע להקמת המצבה. הנצחה המכבדת את הנפטר ומביעה רגשות אהבה כלפיו, אינה חייבת לבוא לידי ביטוי במצבה יקרה . זאת ועוד, ייתכן שנפטר שהתאפיין בחייו באישיות ענווה היה מעדיף, לו נשאל על כך, להיקבר באופן צנוע ובלתי מתבלט. כמובן שהבחירה במצבה שתוקם צריכה להיות כזו שמתחשבת גם ביכולת הכלכלית של המשפחה. להלן מידע הנוגע לעלויות המצבות שעשוי לסייע לכם לקבל בחירה מושכלת להנצחת יקירכם.

ממה מורכב מחיר המצבה?

ישנם מספר גורמים המשפיעים על התשובה לשאלה כמה עולה מצבה. בראש ובראשונה, מחיר המצבה יושפע מסוג האבן ממנה היא בנויה. אבן חברון, הנפוצה ביותר בבתי עלמין בארץ בכלל ובפרט בקבורת חללי צה"ל, היא גם בעלת המחיר הנמוך ביותר ביחס לשאר סוגי האבנים. ישנם סוגי אבנים טבעיות נוספות הנחצבות בארץ שלהן מחירים נוחים, דוגמת אבן גלילית, אבן סלייב או אבן עצמון. מצבה העשויה שיש טורקי תהיה איכותית ומרשימה מאוד אך גם יקרה יותר, כאשר מצבות הגרניט היוקרתיות אינן מצריכות כמעט כלל תחזוקה אך מחירן הוא הגבוה ביותר.

גורם נוסף המשמעותי בהשפעתו על עלות המצבה, הנו מידת המורכבות של עבודת האבן הנדרשת. מצבות בעיצוב פשוט יקרות פחות ביחס למצבות בעלות פיתוחים מיוחדים וצורניות מורכבת.

לעלויות האבן והעיצוב יש להוסיף את מחיר הכיתוב, שנקבע לפי תעריף לכל אות. סוגי כיתוב שונים מתומחרים בתעריף שונה לכל אות, החל מ3 ₪ לאות חרוטה בעיצוב סטנדרטי ועד כ- 70 ₪ לאות בולטת מברונזה.

תוספות שונות משפיעות אף הן על עלות המצבה הכוללת. כך, לדוגמא, מחירה של תוספת של אגרטל אבן נע סביב 400 ₪, ואילו בית נר לנשמה עשוי לעלות בין 150 ₪- 400 ₪. מובן שעיצובים אומנותיים יוצאי דופן מעניקים אופי אישי ומרגש למצבה אך גם מוסיפים למחירה הכולל.

יש לציין שמצבות המשמשות לקבורת קיר בדרך כלל יקרות פחות ביחס למצבות בקבורת שדה, ושמחירן של מצבות זוגיות נמוך ב 10%-20% ביחס לעלות רכישתה של כל מצבה בנפרד.

עצות מעשיות לחיסכון בעלות הקמת המצבה

הנה מספר עצות מעשיות שיכולות לסייע לכם להנציח את יקירכם באופן מכובד וראוי, תוך הפחתה בנטל הכלכלי על המשפחה וחיסכון בעלויות:

  1. העדיפו מצבות מאבנים הנחצבות בארץ על פני אלו המיובאות מחו"ל, ואבן פשוטה ונפוצה שמחירה נוח יותר על פני אבן יוקרתית אך יקרה. ייחודה של ההנצחה יכול להתקבל מהכיתוב האישי ומרגשותיכם בכיבוד הנפטר, ואינו חייב להתבטא דווקא בסוג האבן.

  2. אבן טבעית ללא עבודת ליטוש, עשויה להוזיל את עלות הקמת המצבה ולהעניק את העוצמה והענווה של החיבור לטבע. נוסף על כך, אבן במראה טבעי מסווה ביתר קלות את הכתמים ופגעי הזמן ביחס למצבה מלוטשת, שמצריכה ניקוי מתמיד.

  3. מחירה של חריטת הכיתוב על המצבה נוח ופחות בהשוואה להדבקת האותיות על גביה. למרות מחירה הנמוך, חריטה עמידה יותר לנזקי הזמן לאורך שנים, ביחס להדבקת אותיות מכל חומר שהוא.

  4. בבחירת הכיתוב על גבי המצבה שקלו את המילים. זכרו שעלותה הכוללת של המצבה מושפעת גם מהכיתוב, המתומחר על פי תעריף לכל מילה. על מנת לכבד את זכר יקירכם אינכם מוכרחים להכביר במילים. ניסוח אישי מדויק וקולע יכול להיות מאוד מרגש ונוגע ללב.

אנו במצבות ישראל אתכם באבלכם ומקווים שלא תדעו עוד צער.

10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page